Subject: FW: Nooremteadurite puhkusepäevad.
From: "Info - SOM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Cc: "Angeelika Kasemaa - RTK" <[email-masked]>
Date: Thu, 5 Jun 2025 15:03:31 +0300

Tere,

Edastame vastavalt kuuluvusele Majandus- ja
Kommunikatsiooniministeeriumile vastamiseks Sotsiaalministeeriumile
saadetud pöördumise.

Lugupidamisega

Dokumendihaldus  SOM

From: Angeelika Kasemaa - RTK <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 3, 2025 1:54 PM
To: Info - SOM <[email-masked]>
Subject: FW: Nooremteadurite puhkusepäevad.

Tere

Saime Maaelu Teadmuskeskuselt (METK) küsimuse nooremteadurite põhipuhkuse
kohta. METK on teadus- ja arendusasutus vastavalt selle põhimäärusele ja
allub oma tegevuses teadus- ja arendustegevuse korralduse seadusele
(TAKS). Nimelt on neil nooremteaduritel töölepinguga kokku lepitud 35
puhkusepäeva aastas, kõrgharidusseadus aga ütleb:

KHaS § 36. (2) Tööandja kehtestab akadeemilise töötaja iga-aastase puhkuse
kestuse ametikohtade kaupa, loetledes, millisel ametikohal on iga-aastane
põhipuhkus 42 kalendripäeva ja millisel 56 kalendripäeva. Akadeemiline
töötaja ja tööandja või kollektiivlepingu pooled võivad kokku leppida
sellest erinevas põhipuhkuse kestuses.

01.09.2019 jõustunud kõrgharidusseaduse rakendusnormidega TAKS-i tehtud
muudatuste, s.o:

§ 8 lg 1 kohaselt kohaldatakse teadus- ja arendusasutuste akadeemilise
töötaja ametikohtadele kõrgharidusseaduses akadeemiliste töötajate kohta
sätestatut, välja arvatud § 34 lõikeid 6 ja 7 (viimased normid ei
reguleeri puhkuseõigus);

§ 22.3 lg 1 kohaselt tuli akadeemiliste töötajate kohta sätestatu viia uue
seadusega kooskõlla hiljemalt 01.09.2020;

§ 22.3 lg 3 kohaselt tuli hiljemalt 01.03.2020 kehtestada akadeemilise
töötaja iga-aastase põhipuhkuse kestus ametikohtade kaupa, loetledes,
millisel ametikohal on iga-aastane põhipuhkus 42 kalendripäeva ja millisel
56 kalendripäeva;

§ 22.3 lg 4 kohaselt rakendub lg 3 alusel kehtestatud puhkusekorraldus
akadeemilistele töötajatele, kellega sõlmitakse leping pärast nimetatud
korralduse kehtestamist, ja töötajatel, kellega sõlmiti tööleping varem,
on õigus saada puhkust töölepingus sätestatud tingimustel ja korras.

Seega tuli METK-is, täpsemalt selle ühinemisega loomisele eelnenud
asutuses kehtestada hiljemalt 01.03.2020 akadeemilise töötaja iga-aastase
põhipuhkuse kestus ametikohtade kaupa, loetledes, millisel ametikohal on
iga-aastane põhipuhkus 42 kalendripäeva ja millisel 56 kalendripäeva. Seda
kohustust ei muutnud kõrgharidusseaduse hilisemad, 01.08.2022 jõustunud
muudatused.

Seega peaks asutuse hinnangul nende nooremteadurite, kes on akadeemilised
töötajad ( ja õpivad doktorantuuris), puhkusepäevade arv olema 42 päeva
aastas.

Minu küsimused on sellega seoses järgmised:

*	Kas töölepingut võib muuta tagasiulatuvalt alates 2020. aastast?
*	Kui nooremteaduritele kehtestatakse tagasiulatuvalt puhkusepäevade
arvuks 42 päeva aastas, ning kuna nad ei ole saanud neid puhkusepäevi
varem kasutada, siis kas asutus saab nende päevade aegumist edasi lükata
nagu see on näiteks vanemapuhkuse puhul? Sest kui lisada need päevad
alates 2020. aastast juurde, siis kuni 2023. aasta puhkused on juba
aegunud puhkused.
*	Kui asutus muudab töölepinguga nende puhkepäevade arvu, siis kas
asutus peaks vormistama eraldi haldusakti selle kohta, et nad soovivad
kasutamata puhkusepäevade aegumise edasi lükkamist nendel konkreetsetel
isikutel, kuna seaduses alus puudub, aga on õigustatud ootus?
*	Või peaks lähtuma nendega algselt sõlmitud töölepingust, milles
oli kokku lepitud 35 puhkusepäevas ning lisada neile ainult nende aastate
eest puhkusepäevad, mis ei ole aegunud, ehk siis alates 2024. aastast?

Kui selle juures on veel mõni nüanss, mida ei ole osanud küsida, siis
palun juhtida ka sellele tähelepanu.

Ette tänades vastuse eest

Angeelika Kasemaa
Talituse juhataja
II personali- ja palgaarvestuse talitus
+372 59187359

From: Kristel Meerits < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, June 2, 2025 8:14 PM
To: Angeelika Kasemaa - RTK < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: [DKIM katki]Ed: Nooremteadurite puhkuse küsimus

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.